
 
 

1 
 

DALAM MAHKAMAH RAYUAN MALAYSIA  

(BIDANGKUASA RAYUAN) 

RAYUAN SIVIL NO : P-02(NCvC)(W)-2163-11/2019 

 

ANTARA 

 

RESTORAN NASI KANDAR IRFANAH SDN BHD     … PERAYU 

 

DAN 

 

THE NEW STRAITS TIMES PRESS (MALAYSIA)  

BERHAD             … RESPONDEN 

 

(DIDENGAR BERSAMA) 

 

DALAM MAHKAMAH RAYUAN MALAYSIA 

RAYUAN SIVIL NO. P-02(NCVC)(W)-2164-11/2019 

 

ANTARA 

 

THE NEW STRAITS TIMES PRESS (MALAYSIA)  

BERHAD            … PERAYU 

 

DAN 

 

3. THEYAGARAJAN A/L MUNIANDY        

4. RESTORAN NASI KANDAR IRFANAH  

SDN BHD             … RESPONDEN-RESPONDEN 

 



 
 

2 
 

Dalam Mahkamah Tinggi Malaya Di Pulau Pinang  

Dalam Negeri Pulau Pinang 

Guaman No. PA-23 NCVC-23-07/2018] 

 

Antara 

 

Theyagarajan A/L Muniandy                                                  … Plaintif 

 

Dan 

 

The New Straits Times Press (Malaysia)  

Berhad                                       … Defendan 

 

(Disatukan Dan Didengar Bersama) 

 

Dalam Mahkamah Tinggi Malaya Di Pulau Pinang 

Dalam Negeri Pulau Pinang 

Guaman No. PA-23 NCVC-24-07/2018] 

 

Antara 

         

Restoran Nasi Kandar Irfanah Sdn Bhd                                … Plaintif 

 

Dan 

 

The New Straits Times Press (Malaysia)  

Berhad                    … Defendan 

 

 



 
 

3 
 

CORAM: 

 
NOR BEE BINTI ARIFFIN, JCA 

HAJI AHMAD NASFY BIN HAJI YASIN, JCA 

GUNALAN A/L MUNIANDY, JCA 

 

 

JUDGMENT 

 

INTRODUCTION 

 

[1] For ease of reference, the parties will be referred to as follows:  

 

(a) The Appellant (Appeal No. 2164) & the Respondent (Appeal 

No. 2163) as “NSTP”;  

 

(b)  The 1st Respondent (Appeal No. 2164) as “Theyagarajan”;  

 

(c)  The 2nd Respondent (Appeal No. 2164) and the Appellant 

(Appeal No. 2163) as “RNKI”. 

 

[2]  NSTP (Appeal No. 2164) appealed against the whole of the decision 

of the Learned High Court Judge [“LHCJ”] in allowing Theyagarajan’s 

claim for libel against NSTP and such part only of the decision of the LHCJ 

in allowing in part of RNKI’s claim for libel against NSTP.  

 

[3]  RNKI (Appeal No. 2163) appealed against such part only of the 

decision of the LHCJ on the quantum of damages awarded. 

 



 
 

4 
 

BACKGROUND FACTS 

 

[4] Theyagarajan was then a director of RNKI. Theyagarajan’s and 

RNKI’s actions for libel against NSTP are founded on the following 

publications which they alleged are defamatory of them:  

 

(a) an online article entitled “2 famous Penang Nasi Kandar 

restaurants infested with rats, cockroaches, ordered shut” 

published by NSTP on 13.3.2017 on its website known as 

NST Online [“the 1 st Publication”];  

 

(b) a post containing a link to the 1st Publication posted by NSTP 

on 13.3.2017 through its Facebook page known as NST 

Online [“the 2nd Publication”];  

 

(c) an article under the heading “Dirty Nasi Kandar” published by 

NSTP in the 14.3.2017 issue of the ‘New Straits Times” 

newspaper [“the 3rd Publication”].  

 

[5] Theyagarajan and RNKI alleged that the 1st, 2nd and 3rd 

Publications are defamatory of them as they contained a photograph of 

Theyagarajan allegedly seated at one of RNKI’s premises [“the 

Photograph”].  

 

[6] Theyagarajan commenced an action for libel against NSTP in Suit 

No. 23, seeking general damages [“GD”] for loss of his reputation and 

goodwill as a restaurant operator for 16 years and the loss of business of 

RNKI and its reputation.  



 
 

5 
 

[7]  RNKI commenced an action for libel against NSTP in Suit No. 24, 

seeking for GD loss of goodwill in its business of 16 years; the loss of 

business profits of RNKI and its reputation and also sought special 

damages [“SD”] in respect of the costs incurred for the closure of its 

business.  

 

[8]  NSTP’s pleaded case is that:  

 

(a) if the 1st, 2nd and 3rd Publications when read in their context 

as a whole, they do not contain any statements and/or words 

which are defamatory of Theyagarajan and RKNI and in fact 

do not refer to them.  

 

(b) The 1st, 2nd and 3rd Publications instead refer to two (2) 

famous nasi kandar restaurants in Penang i.e. Line Clear 

Restaurant and Yasmeen Nasi Kandar Restaurant.  

 

(c) NSTP relies on the defences of justification, fair comment and 

qualified privilege.  

 

FINDINGS OF THE HIGH COURT 

 

[9] The LHCJ allowed Theyagarajan and RNKI’s claims for libel against 

NSTP and awarded general damages in the sum of RM50,000.00 each to 

Theyagarajan and RNKI. However, RNKI’s claim for special damages was 

dismissed. NSTP was ordered to pay costs of RM15,000.00 for both 

actions. 

 

 



 
 

6 
 

[10]  The LHCJ’s grounds can be summarised as follows: 

 

(a) if any reasonable man saw the Photograph and read the 

information thereunder, they will automatically conclude that 

the dirty restaurant in question is the restaurant belonging to 

Theyagarajan and RNKI, and not Line Clear Restaurant and 

Yasmeen Nasi Kandar Restaurant as the photograph and 

names of both do not appear in the said Publications. 

 

(b) When RKNI is not a dirty restaurant, but the article showed 

photograph of RKNI’s and Theyagarajan’s restaurant 

premises together with information relating to dirty premises.  

As such, the statements made by NSTP are untrue, 

embarrassing and defamatory to both of them.  

 

(c) The Photograph is a clear piece of evidence that the said 

Publications refer to Theyagarajan and RNKI. If NSTP’s 

intention is to make a statement that Line Clear Restaurant 

and Yasmeen Nasi Kandar Restaurant are dirty, it can be 

done without the Photograph.  

 

(d) NSTP had disseminated an untrue photograph and 

information pertaining to Theyagarajan and RNKI.  

 

(e) The damages sought by Theyagarajan and RNKI are too high 

and unreasonable. There is no evidence to show that 

Theyagarajan is a person of high stature in society and his 

reputation was severely damaged by the said Publications. 

There is also no evidence to show that  RNKI  is a famous 



 
 

7 
 

restaurant in Penang. An award for general damages in the 

sum of RM50,000 to each of them is reasonable.  But, RNKI’s 

claim for special damages in respect of the costs incurred for 

the closure of its business is dismissed as the same is not 

proven. 

 

OUR DECISION 

 

[11]  We propose to first deliberate on NSTP’s appeal which is primarily 

on liability.  Its grounds of appeal are well summarised in its submission 

as follows: 

 

1. Theyagarajan’s and RNKI’s respective pleadings are 

defective as they failed to plead the defamatory meanings 

allegedly imputed to them from the words  and/or statements 

complained by them as contained in the Impugned 

Publications (Ground No.2). 

 

2. The words and/or statements contained in the Impugned 

Publications are not defamatory of Theyagarajan and RNKI 

(Grounds No. 3 and 9). 

 

3. The words and/or statements contained in the Impugned 

Publications are not capable of referring to Theyagarajan and 

RNKI and in fact do not refer to Theyagarajan and RNKI, 

despite the Photograph being published in the Impugned 

Publications (Grounds No. 3, 4, 5 and 6). 

 



 
 

8 
 

4. The LHCJ failed to apply the correct reasonable man test 

based on the current development of society on the reading of 

news reported on social media such as Facebook (Ground 

No. 7). 

 

5. The LHCJ misconstrued the concept of innuendo in a libel 

action as being one of the means to establish the second 

element of defamation (i.e. whether the alleged defamatory 

words refer to Theyagarajan and RNKI) instead of its true 

concept which relates to the first element of defamation in 

ascertaining the meaning of the words which are alleged to be 

defamatory (Ground No. 8). 

 

6. The LHCJ failed to consider the defences of justification, fair 

comment and qualified privilege relied upon by the NSTP 

(Ground No. 10). 

 

7. The LHCJ failed to appreciate that the defences of 

justification, fair comment and qualified privilege relied upon 

by NSTP were not challenged and/or rebutted ny 

Theyagarajan and RNKI (Ground No. 11). 

 

8. NSTP cannot be held liable against Theyagarajan and RNKI 

for libel as NSTP’s defences of fair comment and qualified 

privilege stood unrebutted by Theyagarajan and RNKI due to 

the absence of the particulars of the facts and matters from 

which express or actual malice is to be inferred in 

Theyagarajan’s and RNKI’s pleadings (Ground No. 12 and 

13); and 



 
 

9 
 

9. The award of general damages in the sum of RM50,000.00 

each to Theyagarajan and RNKI is exorbitant and contrary to 

the findings made by the The LHCJ (Ground No. 14 and 15). 

 

[12] The crux of the Appellant’s contention was in regard to the issue as 

to whether the words and/or statements contained in the 1st, 2nd and 3rd  

Publications refer to Theyagarajan and RNKI.  If the answer is in the 

negative, it follows that the words and/or statements contained in the 1st, 

2nd and 3rd Publications are therefore not defamatory of Theyagarajan and 

RNKI.  It was not in dispute that there was publication of all the above 3 

articles/reports to the general public. 

 

[13] We accept that the threshold test for defamation is as set out in the 

oft-quoted leading case of Ayob Bin Saud v TS Sambanthamurthi 

[1989] 1 MLJ 315 as follows: 

 

“In our law on libel, which is governed by the Defamation Act 1957, 

the burden of proof lies on the plaintiff to show (1) the words are 

defamatory; (2) the words refer to the plaintiff; and (3) the words 

were published.  Where a defence of qualified privilege is set up, as 

in the present case, the burden lies on the defendant to prove that 

he made the statement honestly, and without any indirect or 

improper motive.  Then, if he succeeds in establishing qualified 

privilege, the burden is shifted to the plaintiff in this case to show 

actual or express malice which upon proof thereof, communication 

made under qualified privilege could no longer be regarded as 

privilege: Rajagopal v Rajan.”  

 

 



 
 

10 
 

[14] What was primarily in issue before us was whether the Respondent 

had established the threshold test for defamation, in particular, whether 

the said impugned publications refer to the Respondents and whether the 

words or statements contained therein said to be offensive were 

defamatory of the Respondents.  In this regard, the Appellant highlighted 

to us that the Respondents failed to plead the defamatory meanings, 

either in their natural and ordinary meaning or by way of innuendo, 

allegedly imputed to them from a plain reading of the words and/or 

statements contained in the 1st, 2nd and 3rd Publications. 

 

[15] We will first focus on the threshold pleading argument by the 

Appellant which was, in essence, that the pleading was defective because 

of failure to plead the defamatory meanings of the words complained of, 

whether in the normal and ordinary sense or by innuendo.               . 

 

[16] We have noted the Respondents’ contention that this ground of 

appeal is baseless and improper because they have pleaded in their 

Statement of Defence clearly as per paragraphs 4 and 5 the defamatory 

meanings of the impugned words when read together with the visuals, i.e., 

the pictures of the Respondents (“R1 and R2”) in the articles 

accompanying the pictures.  It was emphasised that the said pictures were 

defamatory particularly because they had no connection whatsoever with 

the parties referred to in the articles and were intended wholly to defame 

R1 and R2. Hence, that the LHCJ had correctly concluded that if a 

reasonable man were to see the photographs and read the accompanying 

articles, he would get the impression that the damaging statements in the 

articles were directed at the Plaintiffs with the intention of defaming them 

or damaging their reputation. 

 



 
 

11 
 

[17] It was also brought to our attention that the Appellant (“NSTP”) had 

applied to the High Court under Order 18, rule 19 of the Rules of Court, 

2012 to strike out the suit but the same LHCJ had dismissed the striking 

out application.  No appeal to the Court of Appeal was filed by NSTP 

against this decision which must, thus, be deemed to have been accepted 

by NSTP. 

 

[18] We will now proceed to scrutinise the Plaintiffs’ averments in their 

respective Statements of Claim [“SOCs”]  with emphasis on whether they 

had failed to plead the defamatory meanings, either in their natural and 

ordinary meaning or by way of innuendo, allegedly directed of them from 

the words and/or statements contained in the 1st, 2nd and 3rd Publications. 

 

[19] Reliance was placed on the English Court of Appeal case of Allsop 

v Church of England Newspaper Ltd and Other [1972] 2 AII ER 26 

which held as follows: 

 

“In action for defamation it was desirable that the plaintiff should set 

forth what he alleged to be the defamatory meaning borne by the 

words were used in a defamamtory sense other than their ordinary 

meaning: the reasons were (a) so that the defendant should know 

the case which he had to meet and to decide whether to plead 

justification or fair comment, or to apologise: and (b) so that the trial 

could be properly conducted by enabling the judge to rule whether 

the words were reasonably capable of the meaning alleged.” 

 

 



 
 

12 
 

[20] We accept that it is trite law that a SOC that does not particularise 

the alleged defamatory meanings of the offensive words in a libel action 

would be rendered defective. 

[See DDSA Pharmaceuticals Ltd v Times Newspaper Ltd and Another 

[1972] 3 AII ER 417] 

 

[21] We concur with the Appellant that in the present action they were 

left in a state of uncertainty in determining the defamatory meanings 

allegedly imputed to them by the Respondents from the words and/or 

statements contained in the 3 Publications.  As a result, the Respondents’ 

pleadings in respect of the libel action would be rendered defective and 

unsustainable on this ground alone. 

 

[22] Next, we would deliberate on another threshold issue as to whether 

the Respondents had proved that the impugned words and/or statements 

in the said publications actually referred to the Respondents which the 

Appellant vehemently denied.  The onus falls wholly on the Respondents 

to fulfil this vital element of their pleaded claim. 

 

[23] In support of the Appellant’s contention on this crucial issue, reliance 

was placed on the Court of Appeal [“COA”] decision in Penerbit Sahabat 

(M) Sdn Bhd & Anor v Kalairasi a/p Arumugam [2016] 1 MLJ 330 

wherein it was held that the disputed article therein was not capable of 

referring to the claimant, despite the fact that a photograph of the claimant 

was wrongly published together with the disputed article.  It was pointed 

out that the facts in that case had a close resemblance to the present facts 

and it was concluded that the claim was not sustainable  because the 

disputed article had not once referred to the claimant either by name or 



 
 

13 
 

through other means, but instead referred solely to one Ms. Sujatha.  

Ahmadi Asnawi, JCA in his judgment pronounced that: 

 

“[29] At the end of the day the twin questions that arises is whether 

can the article in law, having regard to its language, be regarded as 

capable of referring to the respondent.  Secondly, whether the 

article, in fact, would lead reasonable people, who know the 

respondent, to the conclusion that it does refer to the respondent…” 

 

[24] As regards the 1st Publication, the thrust of the Respondents’ 

contention was that the full article (Encl. 5 pp 51) was a stand alone article 

and is separate from that appearing at Encl. 5 pp 25 and does not form 

part of the 1st Publication. 

 

[25] We have been urged to determine whether this contention is wholly 

misconceived on the premise that from a perusal of the document 

appearing at Encl. 5 pp 25 (which is a print out of the NST Online page), 

at the bottom portion of the document, the author’s name and photograph, 

i.e. Audrey Dermawan and the date and time of the Publication, i.e. 

13.3.2017 at 1.01 pm can be clearly seen by an ordinary reader. 

 

[26] On scrutiny of the document appearing in Encl. 5 pp 51, it would 

appear that the same details as above appear at the top portion of that 

document.  Hence, it was submitted that the impugned photograph and 

the full article formed a single document and/or article and were in fact 

inseparable.  As such, that any reader visiting the NST online website 

would have the impression that the offensive photograph was published 

together with the full article and not just the caption appearing in the 1st 

article. 



 
 

14 
 

[27] We note that it is trite principle that in a libel action parts of a 

publication must not be viewed in isolation but the publication must be 

read and/or taken as a whole to determine its true meaning and intention.  

In Keluarga Communication v Normala Samsudin [2006] 2 MLJ 700, 

Zulkefli Ahmad Makinudin, JCA (as His Lordship then was) at page 708, 

remarked that: 

 

“At the outset, we would state that the test to be applied when 

considering whether a statement is defamatory of a plaintiff is well 

settled in that it is an objective one in which it must be given a 

meaning a reasonable man would understand it and for that 

purpose, that is, in considering whether the words complained of 

contained any defamatory imputation, it is necessary to consider the 

whole article.  Gatley on Libel & Slander (10th Ed) on this point at pp 

108 and 110, inter alia, states as follows: 

 

It is necessary to take into consideration, not only the actual words 

used, but the context of the words. 

 

It follows from the fact that the context and  circumstances of the 

publication must be taken into account, that the Plaintiff cannot pick 

and choose parts of the publication which, standing alone, would be 

defamatory.  This or that sentence may be considered defamatory, 

but there may be other passages which take away the sting”. 

 

“Still on the same point in the case of Charleston v News Group 

Newspapers Ltd [1995] 2 AC 65, Lord Bridge of Harwich in 

delivering the speech of the House of Lords  at p 70 had quoted this 

passage as follows: 



 
 

15 
 

… the question here is, whether the matter be slanderous or not, 

which is a question for the jury; who are to take the whole together, 

and say whether the result of the whole is calculated to injure the 

plaintiff’s character.  In one part of this Publication, something  

disreputable to the plaintiff is stated, but that is removed by the 

conclusion; the bane and the antidote must be taken together.” 

 

[28] We concur with the judgment in the above case that the proper 

approach that the trial Court should adopt in a libel action is not to view 

the impugned article in respect of the offensive words statements in 

isolation or in parts but as a whole and to take into account the context 

and circumstances surrounding the Publication of the article. 

 

[29] The Respondents’ proposition on this vital fact as to the 

identification of the Respondents in the impugned articles did not find 

favour with us.  They contended  that the LHCJ  had not erred in her finding 

that by innuendo a reasonable man reading the articles would have the 

impression that the restaurant referred to in the articles was the 2nd  

Respondent based on the accompanying photograph which showed the 

1st Respondent in his restaurant (RNKI).  She was of the view that the 

reader would have automatically and naturally  reached that conclusion 

and have the impression that the 2nd Respondent was a filthy and 

unhygienic eatery.  Referrence was made to the Federal Court case of 

Raub Australia Gold Mining Sdn Bhd v Hue Shieh Lee [2019] 3 MLJ 

720 where the Federal Court pronounced as follows: 

 

“Assuming the plaintiff in a defamation suit has shown that the words 

bear some sort of defamatory imputation, he must then proceed to 



 
 

16 
 

establish that the defamatory words in question were published of 

and concerning him.” 

 

[30] It was alleged that the captions when read as a whole together with 

a view of the photograph would clearly implicate the Respondents and 

have defamatory imputations concerning them.  In support of her finding, 

the LHCJ  remarked that NSTP had failed to proffer any reasonable 

explanation as to why the photograph of the Respondents was published 

when DW1 admittedly knew very well that they were not involved in the 

matter of unhygienic restaurants in Penang that was the subject 

highlighted by the articles.  Hence, that there was a manifest intention to 

defame the Respondents.  It was emphasised that the articles specifically 

targeted 2 well known restaurants, Line Clear and Yasmeen, as such, it 

was plainly injustified and malicious to publish the photographs of the 

Respondents. 

 

[31] While we fully understand the position taken by the Respondents as 

above, we must reiterate the established principle that the article must be 

read in its entirety and not in parts or in isolation to determine whether it 

had defamatory tendencies  particularly and specifically against the 

Respondents.  As alluded to, the alleged defamatory caption came with a 

link to another caption that was published together with the former which 

gave the true and correct identity of the entities that were the subject of 

the publication.  It was obvious to us that the caption which was a print out 

of the NST online page bearing the author’s name and date and time of 

publication was directly linked to the full article, the publication of which 

contained the same particulars.  In our view, it meant that a reasonable 

and attentive reader could not have been misled as to the restaurants 

referred to in the impugned publication. 



 
 

17 
 

[32] Granted the photograph accompanying the 1st Publication shows 

the Respondents, it is undisputed that the impugned articles make no 

reference to the Respondents but to a category of restaurants in Penang 

not maintaining basic cleanliness.  The necessary information to the 

concerned reader as to the identities of the restaurants responsible is 

provided amply by the link leading to the news report therein with the vital 

details. 

 

[33] To conclude on this issue at hand, we would uphold the Appellant’s 

proposition that in ascertaining whether the said offensive 

words/statements in the 1st Publication referred to the Respondents, the 

Publication must be read as a whole, meaning the title, the photograph 

and the accompanying caption together with contents of the news report 

provided by the link below the caption. 

 

[34] In determining this vital issue of whether the impugned Publication 

concerned the Respondents the LHCJ  appears not to have adopted the 

correct approach by merely  focusing on the photograph and the 

accompanying caption without considering the 1st Publication as a whole 

including the report accessible through the link provided. 

 

[35] As captured in the Appellant’s submission, the Respondents’ 

complaint in essence was centered on the use of the Photograph which 

was published together with the 1st Publication entitled “2 famous Penang 

‘nasi kandar’ restaurants infested with rats, cockroaches, ordered shut”.  

However, the Appellant was correct, in our view, in submitting that the 

reasonable man having read the Publication as a whole would not reach 

the conclusion that the Respondents’ restaurant was the subject of the 

disparaging remarks due to the following factors: 



 
 

18 
 

1. The Photograph which was published together with the 1st 

Publication [Encl. 5 pp 25] bears a caption which states “(File 

pix) A clean eatery ensures patrons’ health.  Two nasi kandar 

restaurants in George Town, Penang were ordered closed for 

two weeks due to unhygienic conditions.” 

 

2. The caption accompanying the Photograph, i.e. “(File pix) A 

clean eatery ensures patrons’ health …”, clearly indicates that 

the Photograph was used only for illustration purposes to 

demonstrate how a clean restaurant should be.  Therefore, 

any reasonable person would not implicate Theyagarajan’s 

and RNKI’s premises and/or restaurants as being one of the 

two (2) nasi kandar restaurants in George Town, Penang 

which were ordered closed for two (2) weeks due to their 

unhygienic conditions. 

 

3. In addition, the subsequent caption accompanying the 

Photograph, i.e. “Two nasi kandar restaurants in George 

Town, Penang were ordered closed …”, clearly states that the 

two (2) nasi kandar restaurants which were ordered closed for 

two (2) weeks due to unhygienic conditions are located in 

George Town, Penang.  PW1 in his evidence at trial confirmed 

that none of Theyagarajan’s and RNK’s premises and/or 

restaurants were located in George Town, Penang.  Their 

premises and/or restaurants were located in Bukit Mertajam, 

Penang and Kulim, Kedah respectively.   

 

[36] Bearing in mind the title of the 1st Publication, i.e., 2 famous nasi 

kandar restaurants in Penang it was unlikely for a reasonable reader from 



 
 

19 
 

that region to be mistaken that RNKI was among the restaurants being 

referred to in the photograph or the caption.  Rightly, the curiosity of the 

concerned reader would be aroused to ascertain the famous restaurants 

involved by probing further and reading the entire article before coming to 

any conclusion in his mind.  A valuable guide is provided by the leading 

case of Morgan v Odhams Press Ltd & Anor [1971] 2 AII ER 1156 as 

follows: 

 

“… The question is one purely of identity.  ‘Are the words capable of 

being understood to refer to the plaintiff?’  In my view, a somewhat 

more exacting test should be predicated where the question is one 

of identity.  It is not sufficient for the reader to say “I wonder if the 

article refers to Johnny Morgan” nor is pure speculation sufficient.  

Nor is it sufficient that a reasonable person believes that the words 

refer to the plaintiff.  The test is an objective one.  The ordinary 

reader must be fair-minded and not avid for scandal.  He must not 

be unduly suspicious.  The ordinary reader must have rational 

grounds for his belief that the words refer to the plaintiff…” 

 

[37] As regards the 2nd Publication, it is clearly linked to the 1st 

Publication as explained  by the Appellant as follows: 

 

“In relation to the 2nd Publication [Encl. 5 pp 26], it must be noted 

that it is actually a post on NSTP’s Facebook page known as NST 

Online, which shared a link to the 1st Publication.  This is apparent 

from the link (i.e. NST. COM.MY) appearing below the caption “2 

famous Penang ‘nasi kandar’ restaurants infested with rats, 

cockroaches, ordered shut.” 

 



 
 

20 
 

[38] By clicking on the post  itself for the 2nd Publication, the reader would 

be directed to the 1st Publication and would easily come to know of the 

identities of the said 2 famous nasi kandar restaurants in Penang which 

plainly did not include RNKI.  Society today being widely exposed to social 

media, it is most unlikely that the ordinary reader would not be able to 

access the full article by clicking on the relevant link which can be 

regarded as a simple process in this time and age. 

 

[39] In the circumstances, we agree with the Appellant that the LHCJ  

had failed to adopt and/or apply the correct reasonable man test based 

on the current development of society on the reading of news reported on 

social media such as Facebook when she concluded that the reader 

would not know of the restaurants actually implicated simply because 

there was no link below the offensive photograph stating “click here to 

read more.” 

 

[40] It is settled law that in applying the reasonable man test to the 

purported defamatory publications, current trends, development and 

behaviour of society are important  factors as succinctly expressed by the 

Federal Court in Raub Australian Gold Mining Sdn Bhd (in creditors’ 

voluntary liquidation) v Hue Shieh Lee (supra) where Ramly Ali, FCJ 

remarked that: 

 

“The words complained of must be defamatory to an ordinary 

reasonable person within today’s society (i.e. at the time the words 

were uttered).  In applying the said test, the Court of Appeal had 

correctly considered the attitude of the society at the time of the 

publication of the first article particularly on the existence of activists 

group which was very much part of today’s society that have 



 
 

21 
 

contributed much to the general well-being of the society at large.  

The Court of Appeal had also considered that ’we now live in a much 

more liberal society where the concept of transparency and 

accountability are very much  part and parcel of our lives’.  The 

prevailing attitude of the society at the time of the Publication of the 

article need to be considered by the court, without the need for 

pleading or proof (see: Chen Cheng & Anor v Central Christian 

Church and other appeals [1999] 1 SLR 94; Lennon v Scottish Daily 

Record and Sunday Mail Ltd [2004] EWHC 359 (QBD); and 

Lukowiak v Unidad Editorial SA [2001] AII ER (D) 108 (Jul); [2001] 

EMLR 1043)”. 

 

[41] Hence, the LHCJ’s view that there ought to have been an indication 

on the link as she explained was not tenable based on the above principle 

due to, amongst others, failure to consider the mind of the reasonable man 

in today’s society exposed to online media. 

 

[42] Under the circumstances, it is plain to us  that, on reading the 2nd 

Publication, the obvious impression created in the reader’s mind would be 

that it was in reference to the 2 famous nasi kandar restaurants named 

specifically therein which did not include the 1st Respondent. 

 

[43] With respect to the 3rd Publication, as stressed by the Appellant, it 

was clearly a reference to NSTP’s online news and this can be seen from 

the document at Encl. 5 pp 50 itself, where there is specific use of the 

words “Social media/NEWS” and “NST Online” as well as the address of 

NSTP’s website (NST Online), i.e. WWW.NST.COM.MY  appearing at the 

top right hand corner of the document and also after the headline as 

adverted to. 

http://www.nst.com.my/


 
 

22 
 

[44] We are satisfied that the 3rd Publication is strikingly similary in 

content to the 2nd Publication albeit in a different print form.  In view of its 

indisputable link with the 1st Publication, we do not propose to say any 

further on whether it had defamatory imputations against the Respondents 

save that the full article in relation  thereto is to be found in the 1st 

Publication which makes no reference to the Respondents.  PW1 himself 

conceded that nowhere in the 2nd article is reference made to the 

Respondents whereas the 3rd Publication concerns the same restaurants 

implicated in the 2nd article being ordered to be closed.  It is plain to us 

that the reader of the 3rd Publication would not be led to the conclusion 

that the Respondents were being implicated.  In this regard what is stated 

by Gatley on Libel and Slander (10th Ed) at para 3.31 is in point: 

 

“Meaning collected from other parts of same Publication or from 

other Publications.  Where a newspaper article refers to another 

report in the same issue either party is entitled to have that read as 

part of the context in which the meaning of the words complained of 

is to be determined.  It may, however, be necessary to go outside 

the particular vehicle in which the words complained of are 

contained.” 

 

[45] Considering that in our judgment the LHCJ  had erroneously held 

that the impugned Publications together with the words therein referred to 

the Respondents, we would adopt the approach taken by the Court of 

Appeal in Penerbit Sahabat (M) Sdn Bhd & Anor v Kalairasi a/p 

Arumugam (supra), Ahmadi Asnawi JCA held at page 340 as follows: 

 

“Since the respondent has not discharged the burden of proving the 

threshold that the words in the said article indeed referred to the 



 
 

23 
 

respondent, we opined that there is no necessity to delve into the 

issue of whether the said words complained of are defamatory of 

the respondent or otherwise.” 

 

[46] As it is abundantly clear that, in the instant case, when the 3 

impugned Publications are read in their context as a whole, they are not 

capable of referring to either Respondent or both, there is no necessity for 

us to delve into the issue of whether the words complained of are 

defamatory in nature and we do not propose to do so.  Suffice for us to 

say on this point that the words and/or statements in the 3 impugned 

Publications when read in context were rightly contended by the Appellant 

to bear no defamatory imputations having the tendency to tarnish 

Theyagarajan’s and RNKI’s reputation and/or business.  As such, they are 

not capable of exposing Theyagarajan and RNKI to hatred, ridicule or 

contempt in the mind of a reasonable man or having the tendency to lower 

them in the estimation of right-thinking members of society generally.  As 

such, the present libel claim would not be sustainable in law.   

 

[47] Proceeding now to the defences raised by NSTP, notwithstanding 

that we have held that the Plaintiffs’ libel claim has not satisfied the 

threshold test that the impugned words carry a defamatory, missing the 

issue of the defences raised by NSTP, merits some comment by us.  This 

is so because of the serious omission and/or failure by the LHCJ to 

consider the defences of justification, fair comment and qualified privilege 

relied upon by NSTP before concluding that NSTP is liable against 

Theyagarajan and RNKI for libel. 

 

[48] Notably, the said defences as pleaded in the Appellant’s Defence 

were not even challenged or rebutted by the Respondents who failed to 



 
 

24 
 

file any Reply to Defence in answer to the facts raised by the Appellant to 

support its pleaded defences. 

 

[49] From our perusal of the Appellant’s Statement of Defence, it is plain 

to us that the Appellant has sufficiently and specifically pleaded the 

recognised defences to the tort of libel, namely, justification, fair comment 

and qualified privilege.  Importantly, the material facts and necessary 

particulars to substantiate the said defences have also been properly 

pleaded that should have warranted serious and careful consideration by 

the LHCJ  who had, with respect, plainly failed to do so without any 

explanation.  She had, in fact, even omitted to address the same in 

passing in the course of finding the Appellant liable for defamation as 

pleaded for the impugned publications and accordingly, awarding 

damages thereafter. 

 

[50] In gist, the Appellant placed reliance on some crucial facts common 

to the pleaded defences.  Amongst others, the most important fact 

pleaded was that the publications were factual in nature based on a health 

inspection carried out by the Penang Department of Health [“DOH”] on 

13.3.2017 at the restaurants concerned which was a widely reported 

event.  The results of the inspection as published by NSTP were matters 

of fact and not unfounded media comments or opinions.  Likewise, that 

following the said inspection the famous restaurants were ordered to be 

closed. Secondly, that the Publications were made in good faith without 

any malice or intention to sensationalise the incident or to profit from 

reporting the same.  Instead, the intention was purely to publish validly 

obtained information from the DOH Penang.  Thirdly, that the impugned 

articles were published in good faith in the public interest and wholly for 



 
 

25 
 

the benefit of the public from the health perspective in line with the 

Appellant’s social and legal responsibility to the general public.      

 

[51] We have to stress that, in regard to NSTP’s pleaded defences, RNKI 

and Theyegarajan in both the appeals have chosen not to address or 

challenge the said defences which we must reiterate have been 

speciafically pleaded with sufficient particulars and material facts.  In 

effect, none of these have been challenged or rebutted by RNKI and 

Theyegarajan whether in their pleadings or submissions before us. 

 

[52] In the circumstances, we are inclined to agree with the Appellant 

NSTP that it is a plain error of principle on the part of the LHCJ in failing 

or omitting to consider and address her mind to the said defences before 

arriving at her conclusion that defamation had been proved against NSTP 

on the present facts. 

 

[53] We will now proceed to deal with the appeal on quantum by the 

Appellants in the 1st Appeal.  Essentially the Appellants contended that 

the awards by the LHCJ were manifestly low and inadequate considering 

the serious loss of reputation and business allegedly suffered by them as 

a result of the alleged defamatory words and statements published by 

NSTP to the public at large. 

 

[54] The LHCJ in assessing damages concluded that in the light of the 

facts and circumstances as per the evidence adduced a fair and 

reasonable award would be RM50,000 for each Plaintiff.  In her Grounds 

of Judgment [“GOJ”] in respect of quantum, the LHCJ at the outset held 

the awards for GD sought by both the Plaintiffs in the sums of RM20 

million and RM50 million to be manifesty and extremely excessive in the 



 
 

26 
 

circumstances of this case.  For the reasons that the LHCJ had stated, we 

find no error whatsoever in the LHCJ’s view as the sums claimed were 

well above the current discernible trend for libel claims and unjustifiable. 

 

[55] After referring to the Plaintiffs’ evidence in support the LHCJ found 

that the alleged loss of profits by RNKI had not been proved as there was 

no supporting evidence that RNKI had suffered the loss as claimed as a 

result of the impugned publications.  In making her finding the LHCJ took 

into account the relevant material facts that were not in dispute.  Amongst 

others, that RNKI which had been registered in early 2001 closed down 

on 27.5.2017 after experiencing loss of business throughout  the period 

except for several years until 2006.  The losses occurred well before the 

alleged defamatory publication. The Respondent Theyegarajan’s 

assertion that RNKI had made a gross profit of RM2 million annually was 

not supported by any documentary evidence but on the contrary, was 

contradictory to the declaration that the company had made to the 

Customs Department as to the reasons for its closure of business on 

27.5.2017. 

 

[56] The LHCJ agreed with NSTP’s contention that as RNKI had ceased 

to operate barely 2 months after the said Publication, it did not make sense 

for a business that grossed RM2 million in profits annually to do so within 

such a short span of time.  Importantly, that in principle, for a claim of 

defamation the Plaintiff bears the onus of proving not only the quantum 

claimed but also that the losses or damages resulted from the defamatory 

publications.  It was the LHCJ’s finding of fact based on the evidence that 

she had alluded to that the vital elements for the amounts claimed to be 

awarded had clearly not been proven.  As pointed out by the Appellant, 

since the Publications in question had occured only in March 2017 and 



 
 

27 
 

RNKI had suffered a series of losses since its setting up it would be totally 

illogical for NSTP to be “grossly punished” by holding NSTP liable for 

RNKI’s purported loss of goodwill in its business stretching from the date 

it began to operate the business of Restoran Nasi Kandar Irfanah (i.e. in 

2001) until the present. 

 

[57] It bears emphasis that RNKI’s purported loss of profits is in fact a 

claim for special damages which in law must be strictly proved and not 

based on inconclusive evidence or mere assumptions.  Hence, the LHCJ 

was entirely correct in insisting on strict proof and dismissing this head of 

claim by reason of a paucity of evidence and uncertainties that arose from 

the evidence itself as already alluded to. Additionally, both Plaintiffs had 

not specifically pleaded and particularised their claim for the purported 

loss of business of RNKI as alleged which would be fatal to any claim 

under SD. 

 

[58] In regard to the LHCJ’s assessment of the appropriate award of GD 

to RNKI to be only RM50,000, the crux of her view was that the Plaintiff 

had failed to prove that RNKI was a well known restaurant in the State of 

Penang, particularly in Bukit Mertajam and also in Kulim, Kedah since it 

was set up about 16 years ago and therefore, that it had lost goodwill and 

good reputation due to the defamatory articles.  It was the LHCJ’s  finding 

of fact that RNKI was not shown to be a very famous restaurant in the 

Penang State and well known among the public for its reputation as 

claimed that would warrant a high award for GD. 

 

[59] RNKI, in opposing the LHCJ’s decision as above, placed reliance 

on the principle that a company is entitled to bring on action for libel which 

can be sustained if it is intended to protect its reputation.  Reference was 



 
 

28 
 

made to Borneo Post Sdn Bhd v Sarawak Press Sdn Bhd [1998] 3 

MLRH 250 where it was held, inter alia, that: 

 

 “When Can A Company Sue for Defamation? 

 

It is held in South Hetton Coal Company v North Eastern News 

Association Ltd [1894] 1 QB 133 that an action for libel will lie at 

the suit of an incorporated trading company is respect of a libel 

calculated to injure its reputation in the way of its business without 

proof of special damage but not in respect of anything reflected upon 

them personally.” 

 

[60] In contending that the LHCJ had adopted an erroneous approach in 

assessing GD, RNKI urged us to consider the judgment of Gopal Sri Ram, 

JCA (as he then was) who made reference to the book “Defamation Law, 

Procedure and Practice” by Price Doudo 3rd Ed. at p. 208 which 

enumerated the principles that should guide the Court in the assessment 

of damages for the tort of defamation as follows: 

 

 (a) The gravity of the allegation; 

 (b) The size and influence of circulation; 

 (c) The effect of publication; 

 (d) The extent and nature of claimant’s reputation; 

 (e) The behaviour of the defendant; 

 (f) The behaviour of the claimant. 

 

[See Chin Choon v Chua Jui Meng [2004] 2 MLRA 636]  

 



 
 

29 
 

[61] We have duly taken cognisance of the principle expounded by the 

Learned Judge in the above case and the guidance  offered by the said 

learned author of the textbook.  However, we are not persuaded that the 

LHCJ’s assessment of damages that was wholly based on the totality of 

the evidence and/or the lack of it adduced by the Plaintiffs on whom lay 

the onus to plead and prove the damages was a serious error in fact or 

principle that would merit the award made being quashed. 

 

[62] In determining whether the LHCJ’s award of RM50,000 was 

reasonable, we must bear in mind the current trend and settled principle 

that the award of damages in defamation cases should not be overly 

excessive and exorbitant having in mind the parties’ standing and 

reputation in society to which, in our view, the LHCJ had given fair 

consideration.  We are in agreement with the following passage from the 

Court of Appeal’s Judgment in Abu Hassan bin Hasbullah v Zukeri Bin 

Ibrahim [2018] 6 MLJ 396 where Asmabi Mohamad, JCA held at page 

420 as follows: 

 

“Perhaps it would be appropriate at this juncture for us to examine 

the pattern and or trend of damages awarded by the court in order 

to ascertain what would be a fair and suitable damages to be 

awarded to the plaintiff.  In Chin Choon @ Chin  Tee Fut v Chua 

Jui Meng [2005] 3 MLJ 494; [2005] 2 CLJ 569 for instance  where 

the defamation case involved a Cabinet Minister, the Court of 

Appeal saw it fit to reduce the award of damages of RM1.5m to only 

RM200.000.  The court ruled that the award of RM1.5m awarded by 

the High Court was excessive.  In AJA Peter v OG Nio & Ors [1980] 

1 MLJ 226; [1979] 1 LNS 1 which case concerned a claim by an 

insurance supervisor of an insurance company against another 



 
 

30 
 

agency supervisor, the award of damages of RM15,000 was reduce 

to RM9,000. 

 

The amount of damages to be awarded by the court in each case 

dependes on the facts and the circumstances of the case.  Looking 

at the facts of this case, the position of the plaintiff, the behavior of 

the defendant, we awarded compensatory, aggravated and 

exemplary damages of RM70,000 to the plaintiff.  We are of the view 

that the damages awarded by the court is adequate to vindicate the 

plaintiff to the public and console him for the wrong done to him by 

the defendant.” 

 

[63] In the circumstances, we would conclude on GD that the award 

made by the LHCJ has not been shown to our satisfaction to be plainly 

incorrect or manisfestly inadequate to justify being disturbed on appeal. 

 

CONCLUSION 

 

[64] For the Appeal 2164 by NSTP, we find there is merit in this appeal. 

It is our considered view that the LHCJ was plainly wrong in her decision 

to allow the Respondents’ claim for defamation and amongst others the 

LHCJ had misdirected herself by failing to consider the defences pleaded 

by the Appellant. We therefore allow the appeal with costs and we set 

aside the order of the High Court Judge dated 21.10.2019. 

 

 

 

 



 
 

31 
 

[65] For the Appeal 2163 by RNKI, we find there is no merit in the appeal 

on quantum of damages and it is accordingly dismissed.  Costs of 

RM25,000.00 here and below for both appeals to the 

Appellant/Respondent NSTP. 

 

                                                            

Dated:  30 September 2021 

 

 

- Sgd - 

GUNALAN A/L MUNIANDY 
Judge Court of Appeal 
Putrajaya 
 

 

 

 

COUNSEL FOR THE APPELLANT 

Messrs. Shahrizat Rashid & Lee   

Harjinder Kaur a/p Ajaib Singh (together with Toh Xin Yi and Farhan bin 

Abd Ghani) 

 

 

COUNSEL FOR THE RESPONDENT 

Messrs.  R. Dharmendra & Co.  

Dharmendra Kumar a/l Raghavan (together with Muhammed Nazreev bin 

Mohd Najeeb 


